SEO wat is dat eigenlijk

SEO staat voor Search Engine Optimization.
En omvat alles wat wordt gedaan om de kwantiteit en de kwaliteit van organische website bezoekers te verbeteren.

SEO – Kwaliteit

SEO Kwaliteit gaat om de kwaliteit van de bezoekers die uw website op internet vinden. Wanneer je flink je best doet kan je alle bezoekers van de Europa je website laten vinden. Maar als de website wordt gevonden wanneer mensen zoeken op Een klein voorbeeld: als iedereen die een tweedehands auto wil kopen door google naar de site van Lamborghini wordt geleid, dan zal de website van Lamborghini een hoog bezoekersaantal hebben. Maar het aantal mensen die vanuit die zoekopdracht ook daadwerkelijk een lamborghini zullen aanschaffen zal minimaal zijn. De SEO kwaliteit is in dit geval laag.

SEO – Kwantiteit

Wanneer de SEO kwaliteit van mensen die uw website bezoeken via een zoekresultaat (SERPs) in bijvoorbeeld Google zeer goed is, dan geld: hoe meer hoe beter. Dat is kwantiteit.

SEO – Organische bezoekers

Wanneer je een willekeurig product in Google intypt krijg je een pagina met zoekresultaten (Search Engine Result Page). Deze SERPs bestaan voor een groot deel uit advertenties.
Organische bezoekers zijn de mensen die uw website bezoeken via links waar niet voor wordt betaald.

Hoe kan Bijdrager de vindbaarheid in Google verbeteren.

Site Health

Er zijn veel dingen die de gezondheid van uw website kunnen beïnvloeden. Handmatige aanpassingen, softwarematige veranderingen enzovoorts. Bijdrager controleert de gezondheid van uw website, geeft advies rondom verbeteringen en voert ze voor u uit.

Competitie analyse

Om uw online positie en kansen te bepalen is het belangrijk om te weten wat uw competitie doet. Bijdrager bied een competitie analyse. Daarvoor analyseren we het online gedrag van bedrijven die dezelfde doelgroep aanspreken. Wat doen ze goed? Wat kan beter? en waar liggen de kansen voor uw online succes.

Pagina optimalisatie

Bijdrager analyseert de website op SEO principes. En voert suggesties aan voor verbeteringen. Om goed vindbaar te zijn in google is het belangrijk dat uw bezoeker relevante en kwalitatief goede informatie aantreft. Ook is het belangrijk dat er aan alle door de zoekmachines gestelde eisen aan de opbouw van de pagina wordt voldaan.

Selectie van enkele basis SEO principes

SEO – Keywords

Denk aan het gebruik van trefwoorden (Keywords). Vroeger waren deze keywords het gouden ei van SEO.
Tegenwoordig wil bijvoorbeeld Google vooral dat er een logisch verhaal wordt verteld. In dat verhaal komen de keywords uiteraard nog wel terug.

SEO – Titles

De hoofdlijnen op de pagina worden ingedeeld in zogenaamde titles. H1 t/m H6.
Het gebruik van deze aanduiding geeft aan hoe belangrijk de tekst is.

SEO – Content

Een ander belangrijk onderdeel is de kwaliteit van inhoud van de pagina. De inhoud van de webpagina moet zo goed mogelijk aansluiten bij de zoekopdracht van de bezoeker. Heeft de website bezoeker gezocht op blauwe tuinbank dan zal deze persoon minder geïnteresseerd zijn in een blauw suede bank voor in de kamer. Door de zoekwoorden goed te kiezen bij de inhoud van de pagina en andersom wordt je conversie beter.
Het is verstandig om een tekstschrijver bij het proces te betrekken. Wanneer informatie op de website is gekopieerd van andere websites of minder relevante informatie aan de bezoeker voorschotelt zal dit invloed hebben op de vindbaarheid in Google en op het resultaat.

Image tags

Afbeeldingen doen ook mee in de zoekresultaten. Daarom is ook de bestandsnaam van de afbeelding van belang.

Maandelijkse rapportages

Maandelijks ontvangt u een rapport met daarin een overzicht van de bezoekers van uw website en wat ze hebben gedaan. Mede op basis van dit rapport kunnen er beslissingen worden genomen aangaande de strategie die wordt gevoerd. Wanneer je een vinger aan de pols houd kun je snel inspelen op een veranderende markt en/of nieuwe concurentie.

Content marketing

Om actueel te blijven dient de inhoud van de website dient de inhoud van de website vrijwel continu aangepast en verbeterd te worden.

Ook het toevoegen van nieuwe teksten in de vorm van nieuwsberichten, blog artikelen of nieuwe informatie op een al bestaande website draagt hier aan bij. Bijdrager kan u hierin adviseren en in contact brengen met tekstschrijvers of journalisten wanneer u die niet zelf in het bedrijf heeft.

Page Speed optimalisatie

Een trage website betekend letterlijk verlies van klanten. Dit is vooral het geval bij klanten die uw website via een mobiel apparaat bezoeken of op een plek met een minder snelle verbinden.

Bijdrager detecteert en rapporteert de oorzaken van een traag werkende website. Daar blijft het niet bij, de oplossing wordt ook aangedragen.

Enkele redenen waarom uw site traag werkt

Slechte of onjuist ingestelde hosting

Teveel plugin’s of CMS problemen

Teveel of niet geoptimaliseerde afbeeldingen

Onjuist gecodeerde website

Tijdens een (online) gesprek vertel ik u graag meer