Een webshop laten maken die past bij jou bedrijf.
Heb je grote plannen en ambitieuze ideeën om je product of dienst online te verkopen? Dan heb je een webshop nodig die werkt vanaf de start en met je mee kan groeien wanneer je groeit.
→ ik wil graag iemand sprekenProfessionele webshop laten maken
Bijdrager maakt webshops in WordPress gecombineerd met Woo (Voorheen Woocommerce).
Wanneer je een webshop laat maken is niet alleen het uiterlijk belangrijk. Natuurlijk wil je een mooi uitziende webshop die past bij jouw product, dienst of bedrijf. Maar nog belangrijker is het dat de webshop goed functioneert. Bijdrager is specialist in het technisch optimaliseren van webshops.
Vanaf april 2024 wordt een hele nieuwe versie van iDEAL uitgerold. Het waarom en wat het voor jou betekent lees je hier
Schaalbaarheid
Wordt je website B2C or B2B? In beide gevallen kan je bezoekersaantal enorm oplopen. Het zou vervelend zijn als op zo’n moment je website niet meer werkt. Daarom maakt Bijdrager webshops met schaalbaarheid in het achterhoofd. Dat houd in:
- Een zo goed mogelijk gecodeerde website
- Slim inzetten van thema en plug-ins.
- Goede Hosting met voldoende ruimte om te groeien
En nadat je webshop is opgeleverd
- Regelmatig updaten van de software (sterk aanbevolen)
- Monitoring van de prestaties (sterk aanbevolen)
- Backups voor als er onverhoopt iets mis gaat.
Of je je nu je webshop gebruikt als reserveringssysteem, offerte systeem of e-commerce oplossing, Bijdrager heeft de oplossing.
SEO vriendelijke webshop laten maken
Standaard worden alle door Bijdrager gemaakte webshops SEO vriendelijk opgeleverd. Er worden redirects ingesteld van je oude naar je nieuwe website zodat zoekmachines weten dat je bent “verhuisd”. En de website is technisch zo opgebouwd dat zoekmachines hem goed begrijpen.
SEO kost tijd. Helaas is er geen druk op de knop die je nieuwe website in 1 keer de hoogte in schiet.
Met de manier waarop Bijdrager je nieuwe webshop oplevert kan je snel zelf aan de slag om je website beter vindbaar te maken. Wil je dit uitbesteden? Bijdrager neemt het graag van je over.
Webshop onderhoud. Zelf doen of uitbesteden?
Ok, je hebt een website laten maken, die is af en je bent helemaal klaar om van start te gaan. Dan komt er een update. Wat doe je? Installeer je die zelf of besteed je dat uit?
Voor SEO en de gebruiksvriendelijkheid van je webshop is het belangrijk dat je website goed onderhouden wordt en de software regelmatig ge-update wordt.
7 Redenen om je webshop te v(h)ernieuwen.
- Techniek veranderd continu
Online veranderd er veel, en het veranderd snel. Daarom is het belangrijk om eens in de paar jaar te kijken of je website nog “bij de tijd” is. Wanneer je heel structureel onderhoud hebt verricht heb je vaak tussendoor al een moment met je website bouwer gehad waarbij je over nieuwe functies hebt gesproken. - Je webshop is traag geworden
Wanneer meerdere mensen in een webshop werken kan het gebeuren dat dingen na een tijdje niet meer zo soepel lopen of dat je er veel verweesde content aanwezig is. Zeker als je geen onderhoud hebt gepleegd wordt het nog wel eens een warboel in je database. - Nieuwe functies nodig
Je was lekker aan het verkopen en wil nu een tandje bijzetten. Je gaat nieuwsbrieven versturen. O ja, en je gaat achtergebleven winkelmandjes (abandoned carts) opvolgen om te kijken of mensen misschien een probleem hadden met betalen. En nu we toch bezig zijn.. Eigenlijk wil je trouwe klanten die meerdere artikelen tegelijk kopen een korting geven. Nou, waar wachten we nog op. - Concurrentievoordeel
Het spreekwoord stilstand is achteruitgang geld dubbelop voor een webshop. Een verouderde webshop kan ervoor zorgen dat je klant afhaakt en denkt dat je niet meer bestaat, of dat je blijkbaar niet veel energie in je bedrijf steekt. - Responsiviteit
Steeds meer mensen gebruiken een mobiel apparaat om de website te bekijken. Kunnen ze je product vinden? En werkt het betalen ook op mobiel? Of valt de knop net buiten beeld? - Gebruiksvriendelijkheid
Wanneer het voor mensen heel erg ingewikkeld is om door de website te navigeren dan kan het zijn dat ze naar een ander gaan. Hoe eenvoudiger en sneller de navigatie, hoe beter het voor de conversie is. In 2024 wordt dit ook een belangrijk punt voor SEO. - SEO: lees hier meer over